Jak pompować cieniutki wentylek presta pompką samochodową?

Jak napompować dętkę z małym cieniutkim wentylkiem typu presta pompką samochodową czy na stacji benzynowej z użyciem kompresora? Jest na to bardzo prosty sposób. Trzeba się wyposażyć specjalną redukcję, którą nakręca się na wentylek. Oto i ona:

Przejściówka do presty 1Koszt takiej redukcji kształtuje się w okolicach 5 zł. Można ją nabyć w większości sklepów rowerowych. Najczęściej taką redukcję stosuje się w zestaw do zalewania opon bezdętkowych.

Jak z niej skorzystać? Najpierw odkręcamy zaślepkę z wentylka (oczywiście jeżeli taką posiadamy). U mnie jest czerwona 🙂 a najczęściej występuje czarna plastikowa:

Przejściówka do presty 2

Przejściówka do presty 3Odkręcamy delikatnie nakrętkę zaworu, kręcąc odwrotnie do ruchu skazówek zegara. Nie wykręcamy całkowicie tylko do momentu w którym poczujemy opór, tak jak na zdjęciu poniżej:

Przejściówka do presty 4Następnie nakładamy redukcję i zakręcamy zgodnie z kierunkiem obrotu skazówki zegara. Przy nakładaniu redukcji trzeba ją delikatnie wcisnąć tak by uszczelka gumowa, która jest w środku przeszła przez nakrętkę zaworu.

Przejściówka do presty 5

Następnie nakładamy pompkę i można pompować 🙂

Uwaga: Większość pompek, które posiadają mierniki ciśnienia czy to kompresory mogą mieć nie dokładny odczyt. Zachowajcie czujność podczas pompowania a szczególnie zwróćcie uwagę czy opona dokładnie się ułożyła w rancie obręczy oraz czy nie za dużo wbiliście ciśnienia, można to wyczuć palcami ściskając oponę w obu ściankach na raz. Jak jest Twarda jak kamień, to najprawdopodobniej za dużo ma ciśnienia (wyjątek mogą stanowić opony szosowe).

Taka redukcja może też pasować do wentylków typu Dunlop. Więcej informacji o tym wentylku można znaleźć na blogu Rowerowe Porady.

 

Dziękuje za uwagę.

Krzysztof Prażmowski

 

3 thoughts on “Jak pompować cieniutki wentylek presta pompką samochodową?

  • Maj 14, 2016 at 6:24 pm
    Permalink

    To najlepszy opis jak napompować zawór Presta za pomocą przejściówki, spośród tych jakie znalazłem w internecie.

    Reply
  • Czerwiec 28, 2016 at 5:36 am
    Permalink

    Często jest tak, że kompresor nie chce napompować koła przez taką redukcję, gdyż „nie czuje” aktualnego ciśnienia w kole. Co wtedy ?? Funkcja na kompresorze pusta opona?

    Reply
    • Czerwiec 28, 2016 at 4:18 pm
      Permalink

      Witaj Bergamont

      Masz racje, wtedy pozostaje poszukać innej stacji.

      Pozdrawiam

      Reply

Skomentujesz?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.