Szlak Myślenice – Kudłacze – Pcim

Ahoj!

Wczoraj mieliśmy przyjemność znów gościć w super regionie jakim są Myślenice. Plan był krótki, a mianowicie: Myślenice – Kudłacze – Pcim. Co ciekawe, to na naszej trasie pojawiło się więcej biegaczy niż turystów. Również schronisko zaskoczyło nas pozytywnie, tym iż było w nim więcej dzieci niż dorosłych, co oznacza, że coraz więcej rodziców decyduje się pokazywać świat swoim dzieciom już od najmłodszych lat.  Oczywiście ten stan rzeczy nie mógł umknąć kociemu „inspektorowi”, który próbował dzielnie pilnować porządku na Kudłaczach. A w między czasie nawet bajker przemknął na grubasie 🙂

Naszą trasę rozpoczęliśmy z nad Zarabia w Myślenicach. Jest to świetne miejsce na bazę rowerową oraz pieszą, które skupia w sobie mnóstwo szlaków Beskidu Makowskiego.

Zarabie Myślenice
Myślenice- Zarabie zimą

Następnie czerwonym szlakiem udaliśmy się na Podwójny Grzebień. Niestety ten odcinek nie nadaje się na przejazd rowerem, gdyż jest bardzo stromy. To nic, bo wokół tej góry, są wyznaczone dwie trasy rowerowe, zielona i czerwona.

Wracając na szlak. Tego dnia zima rozpieszczała nas swoim niesamowitym pięknem 🙂

Myślenice - Kudłacze - Pcim 2

Myślenice - Kudłacze - Pcim 9
Myślenice - Kudłacze - Pcim 10
Myślenice - Kudłacze - Pcim 12

Idąc czerwonym szlakiem, już w kierunku Schroniska Kudłacze dochodzimy do miejscowości Działek, którą przecina zielony szlak robiący pętle przez Kamiennik do Schroniska Kudłacze oraz żółty, który prowadzi przez Krzywicką Górę do Pcimia. Taki oto z niego skromny widok 🙂

Myślenice - Kudłacze - Pcim 11

Dochodząc prawie do schroniska w oddali słyszę znajome dźwięki hebli (ham. tarczowych). Od razu wyciągnąłem telefon i zacząłem filmować. Tuż za drzewami, wyłonił się bajker na „grubasie”.

Dobre ciuchy, odpowiedni sprzęt i można śmigać 🙂

Poniżej już dochodzimy do schroniska.

Myślenice - Kudłacze - Pcim 13
Myślenice - Kudłacze - Pcim 14
Myślenice - Kudłacze - Pcim 15
Myślenice - Kudłacze - Pcim 16

W schronisku, w tym dniu chyba odbywał się zlot przedszkolaków i nie tylko. W pewnym momencie, było więcej dzieciaków niż dorosłych 🙂 Nad całym zgromadzeniem czuwał miejscowy gospodarz „kot inspektor” 🙂

Z jedzenia, to śmiało możemy polecić placki ziemniaczane, a z napoi grzane piwko. Sprawdzone, polecam! Ciekawostka, jedna z pozycji menu to zestaw grillowy: kiełbaska, pieczywo i ketchup za 6 zł. Kurcze, niestety zapomniałem cyknąć zdjęcia 🙁

Po wyjściu ze schroniska, Martynka rzekła kilka słów i ruszyliśmy dalej tym razem czarnym szlakiem do Pcimia. Nasz czas zejścia to jakaś godzinka dwadzieścia, czyli czterdzieści minut szybciej niż na tablicach.

Myślenice - Kudłacze - Pcim 17
Oczywiście nie mogło zabraknąć selfi 🙂

Czarny szlak chwilę prowadził asfaltem, a po 30 min odbił w las. Tutaj chciałbym zaznaczyć, że ten odcinek bardzo fajnie prezentuje się na zjazd powrotny z Kudłaczy. Jest stromo, są sekcje kamieniste, a niekiedy drzewa przecinają drogę 🙂 (mapka i wykres na dole)

Myślenice - Kudłacze - Pcim 19
Oczywiście gleby nie mogło zabraknąć 🙂

Myślenice - Kudłacze - Pcim 18
Myślenice - Kudłacze - Pcim 20

W Pcimiu skierowaliśmy się  dalej czarnym szlakiem przez kładkę. Natomiast chcąc wrócić na rowerze do Myślenic, trzeba przed kładką skręcić w prawo i pojechać boczną drogą wzdłuż Raby.
Myślenice - Kudłacze - Pcim 21

Trasę zakończyliśmy na przystanku PKS. W tym miejscu nie ma co liczyć na szybki powrót. Z rozkładu wynikało, że najwcześniej to za dwie godzinki jakiś bus może nas zgarnąć. Może, ale nie musi, bo przecież skoki narciarskie odbywały się tego dnia w Zakopanym, a oprócz tego jest środek ferii. Nie zastanawiając się, rozpaczliwie wyciągnąłem rękę z paluchem do góry, a już po 10 minutach mieliśmy transport do Krakowa 🙂 Pozdrawiamy Pana z Toyoty.

Szlaki z Myślenic przez Kudłacze do Pcimia

Na koniec chciałem się przyznać do czegoś. Rano jak się obudziłem, pierwszy raz w życiu miałem jakieś dziwne przeczucia, takie niby lęki, które by mogły skutecznie zatrzymać nas w Krakowie. Całe szczęście, Martynka była mocno zmobilizowana do wyjazdu i mnie pogoniła z łóżka do działania 🙂 Moja zasada nie została złamana – co by się nie działo, wyjazdów, podróży nie odmawiam! 🙂

To by było na tyle. Dzięki za czas poświęcony nad lekturą naszego bloga. Na sam koniec, mam prośbę, napisz coś proszę w komentarzu. Cokolwiek, że fajny, że do kitu, że brzydkie zdjęcia, cokolwiek 🙂 Widzimy w statystykach, że ruch na stronie jest, i dobrze. Przydałby się również jakiś feedback, jakikolwiek! Dzięki

Linki:

Schroniska PTTK Kudłacze

Moja ulubiona pogodynka ICM

Fajna stronka do planowania tras górskich

Pozdrawiają

Krzysiek & Martynka

2 thoughts on “Szlak Myślenice – Kudłacze – Pcim

• Styczeń 27, 2016 at 8:31 pm
    Permalink

Dokładny opis trasy, z ciekawymi podpowiedziami dla baikerów. W opisie nie ma monotonii bo tekst urozmaicony jest osobistymi uwagami a zdjęcia z trasy fajnie wrzuconymi filmikami /b.dobry bakier na grubasie/ Tylko przydałoby się więcej śniegu, dla Was byłoby i ciekawiej i większa frajda. Trasa Zarabie – Kudłacze – Zarabie to pierwsza eskapada Bafiego, oczywiście w jesieni, wrócił ledwo żywy.

• Styczeń 28, 2016 at 9:18 am
    Permalink

Dziękujemy za ciepłe słowa. Podejrzewam, że Wujek nieraz robił tą trasę, z buta, czy na rowerze 🙂

Bafi to taki mały globtroter 😛

Skomentujesz?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.